W zeszłym roku Microsoft odnotował 100 tysięcy użytkowników oprogramowania klasy ERP przeznaczonego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Firma z okienkami w logotypie ma w planach podwojenie bazy klientów Microsoft Dynamics NAV w ciągu nadchodzących pięciu lat. Natomiast w trzy lata władze koncernu zamierzają znacząco zwiększyć przychody z polskiego rynku, który plasuje się daleko za światową czołówką.
Partnerzy muszą się bardziej starać
W jaki sposób Microsoft zamierza osiągnąć te cele? Przede wszystkim poprzez aktywizację resellerów swoich produktów. To na nich spoczywa odpowiedzialność za ilość sprzedanych w kraju licencji do produktów Microsot (Dynamics NAV, AX, CRM). Na ich niekorzyść działa dosyć wysoka jak na polskie warunki i możliwości firm z sektora MSP cena produktów Microsoft. Resellerzy muszą więc podkreślać zalety takiego rozwiązania, czyli spójny i najbardziej funkcjonalny system do zarządzania przedsiębiorstwem, łatwą obsługę i zgodność z scenariuszami biznesowymi, prawem i sytuacją gospodarczą.Umowy partnerskie nie oznaczają tylko i wyłącznie pracy akwizytora. Oprócz sprzedawania licencji mogą oni zarabiać na wdrożeniach, integracji i utrzymaniu oprogramowania. Program wzrostu sprzedaży może być szansą dla firm infrmatycznych na zdobycie certyfikatu, który pozwala modernizować produkty Microsoftu i dodawać nowe moduły oraz funkcjonalności. Koncern daje swoim partnerom dostęp do kodu oprogramowania. Na świecie ok. 2 tysięcy podmiotów ma możliwość przerabiania produktów Microsoft Dynamics. To może być okazja do rozwoju także polskich firm.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz