Wiele firm stosuje elektroniczny obieg dokumentów, ale to papierowe pisma stanowią podstawę wszelkich umów, faktur, regulaminów itd. Ich archiwizacja i dostęp do danych wymagają sporych nakładów. Aby zdigitalizować firmową dokumentację. można poszczególne pisma zeskanować, ale to nie daje szybkiego i łatwego dostępu do danych. W tym celu stosuje się technologię OCR.
OCR (ang. Optical Character Recognition) to znana od stu lat technologia rozpoznawania znaków tekstowych z plików graficznych. Pozwala to przekształcić w tekst zeskanowane lub sfotografowane dokumenty czy książki. Z programów OCR korzysta Google Books skanując dzieła literackie. Jest to także rozwiązanie stosowane w programach dla niewidomych i aplikacjach uwierzytelniania tożsamości reCAPTCHA.
Przedsiębiorcy, którzy wykorzystują w pracy systemy wspierajace zarządzanie klasy ERP mogą korzystać z dobrodziejstw OCR w najnowszym systemie Microsoft Dynamics NAV 2016. W funkcję Document Capture będą wyposażone również starsze wersje produktu koncernu informatycznego. Funkcjonalność powstała na bazie rozwiązania OCR ABBY FineReader, które rozpoznaje ponad 180 języków. Zintegrowanie tej aplikacji z systemem Dynamics NAV pozwala na digitalizację faktur oraz przesłanie danych bezpośrednio do systemu. W ten sposób bez większych wysiłków możemy zasilić oprogramowanie ERP o kluczowe informacje. Nowa funkcjonalność pozwala na szybkie fakturowanie i archiwizację dokumentów w postaci plików PDF/A.
Dzięki skorelowaniu technologii OCR i systemów ERP prowadzenie biznesu z wykorzystaniem wirtualnych rozwiązań jest jeszcze bardziej komfortowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz