środa, 9 lipca 2014

Wdrożenie Microsoft Dynamics AX w sieci sklepów SFERIS


Sferis, którego właścicielem jest firma Action S.A., to znana sieć sklepów oferująca urządzenia RTV/AGD/IT, która na rynku istnieje już od 1992 roku. Salony sprzedaży Sferis można spotkać przede wszystkim w galeriach handlowych dużych miast na terenie całej Polski, prócz tego sprzedaż produktów odbywa się w salonach partnerskich sieci.

Innym ważnym kanałem sprzedaży jest kanał e-commerce czyli sklep internetowy www.sferis.pl. Aby zapewnić odpowiednie wsparcie obsługi i sprzedaży od strony logistycznej spółka korzysta z jednego z najlepszych centrów logistycznych w naszym kraju. To pozwoliło firmie zdobyć prestiżowe wyróżnienia w wielu konkursach ("Złotu Laur Klienta" w kategorii "Sklepy internetowe" w 2010, 2011 i 2012 roku oraz Laureat Konkursu "Bezpieczny eSklep" w 2011 i 2012 roku).


Aby zapewnić firmie dalszy dynamiczny wzrost jej kierownictwo zdecydowało się na wdrożenie systemu ERP Microsoft Dynamics AX z modułem MS Dynamics AX for Retail oraz modernizację całej obecnej infrastruktury informatycznej. Główne założone potrzeby, które wymagały usprawnień systemowych to komunikacja z klientami, logistyka, sprzedaż oraz wsparcie księgowości.

Projekt wdrożeniowy przeprowadziła firma I&B Consulting. Zespół wdrożeniowy liczył 12 specjalistów. Przy wdrażaniu i integracji interfejsów automatycznych brali również udział pracownicy działu IT z firmy Action S.A. Projekt wdrożeniowy zakładał również przeszkolenie użytkowników systemu. Całość trwała ok. 11 miesięcy. Warto tutaj zaznaczyć, że specjaliści wdrożeniowi z I&B Consulting musieli dostosować system Microsoft Dynamics AX pod wymagania klienta, które nie były małe. Oceniono, że wskaźnik dopasowania gotowego systemu Dynamics AX do potrzeb Sferis wynosił jedynie 60%. Pozostałe 40% to już praca konsultantów wdrożeniowych polegająca na implementacji dodatkowych modułów i oprogramowania, które pokryłoby pozostałe 40% potrzeb firmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz