czwartek, 2 kwietnia 2015

Microsoft chce zwiększać sprzedaż i powołuje Master VAR-a

Rozwiązania Microsoft Dynamics służące do wspierania procesów biznesowych są chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorców, ale nie w Polsce. Dlatego też koncern informatyczny postanowił to zmienić. Największe zadanie stawiane jest krajowym resellerom i dystrybutorom.

W zeszłym roku Microsoft odnotował 100 tysięcy użytkowników oprogramowania klasy ERP przeznaczonego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Firma z okienkami w logotypie ma w planach podwojenie bazy klientów Microsoft Dynamics NAV w ciągu nadchodzących pięciu lat. Natomiast w trzy lata władze koncernu zamierzają znacząco zwiększyć przychody z polskiego rynku, który plasuje się daleko za światową czołówką.

Partnerzy muszą się bardziej starać

W jaki sposób Microsoft zamierza osiągnąć te cele? Przede wszystkim poprzez aktywizację resellerów swoich produktów. To na nich spoczywa odpowiedzialność za ilość sprzedanych w kraju licencji do produktów Microsot (Dynamics NAV, AX, CRM). Na ich niekorzyść działa dosyć wysoka jak na polskie warunki i możliwości firm z sektora MSP cena produktów Microsoft. Resellerzy muszą więc podkreślać zalety takiego rozwiązania, czyli spójny i najbardziej funkcjonalny system do zarządzania przedsiębiorstwem, łatwą obsługę i zgodność z scenariuszami biznesowymi, prawem i sytuacją gospodarczą.

Umowy partnerskie nie oznaczają tylko i wyłącznie pracy akwizytora. Oprócz sprzedawania licencji mogą oni zarabiać na wdrożeniach, integracji i utrzymaniu oprogramowania. Program wzrostu sprzedaży może być szansą dla firm infrmatycznych na zdobycie certyfikatu, który pozwala modernizować produkty Microsoftu i dodawać nowe moduły oraz funkcjonalności. Koncern daje swoim partnerom dostęp do kodu oprogramowania. Na świecie ok. 2 tysięcy podmiotów ma możliwość przerabiania produktów Microsoft Dynamics. To może być okazja do rozwoju także polskich firm.

Mistrz sprzedaży

Microsoft wprowadził do kilku krajów, w których zamierza swoją ekspansję, tytuł Master VAR. Otrzymuje go jedna z firm, działających w danym państwie, która skupia działania mniejszych dystrybutorów. Mniejsi dostawcy rozwiązań Microsoft Dynamics NAV będą mieli przez to łatwiejszy kontakt z koncernem za pośrednicwtem Master VAR-a. Wszystko to ma na celu zwiększenie udziałów koncernu na polskim rynku, poprzez intensyfikację działań sieci partnerów. W Polsce firmą z tytułem Master VAR zostal IT.integro. Organizacja ma za zadanie przeprowadzanie szkoleń, informowanie resellerów o nowościach i funkcjonalnościach w systemach, a także pomagać w obsłudze coraz bardziej zaawansowanych oprogramowań IT dla biznesu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz