sobota, 27 czerwca 2015

Korzyści z wdrożenia SharePoint w organizacji

Obecnie dużo mówi się na temat wdrażania w organizacjach nowoczesnego Intranetu SharePoint. Jak ta technologia może wpłynąć na efektywność funkcjonowania firmy? Korzyści jest całkiem sporo.

Komunikacja

SharePoint może pozytywnie wpłynąć na jakość komunikacji w relacji pomiędzy pracodawcą a pracownikiem, a także pomiędzy samymi pracownikami. Dzięki wprowadzeniu Intranetu przedsiębiorca łatwiej odczyta nastrój panujący w firmie (dotyczy to szczególnie elementów społecznościowych Intranetu). Dzięki temu narzędziu zwiększa się również poziom identyfikacji pracowników z firmą oraz wzrasta chęć integrowania się. Co ważniejsze, pracownicy bardzo cenią sobie możliwość wyrażenia własnej opinii, a Intranet doskonale sprawdza się w tej roli. Podwładni czują więc, że są realną częścią firmy.

Przepływ informacji

Sharepoint pełni również ważną rolę w obszarze przepływu informacji w firmie. Narzędzie poprawia jakość wewnętrznej komunikacji i ujednolica sposób, w jaki pracownicy i przełożeni kontaktują się między sobą. Ponadto, dzięki interaktywnym narzędziom możliwe jest bezproblemowe porozumiewanie się w obie strony, co znacząco wpływa na oszczędność czasu i wzrost efektywności działań. Dzięki firmowemu Intranetowi każdy zainteresowany może uzyskać najświeższe informacje o wydarzeniach w organizacji - zarówno na poziomie lokalnym, jak i centralnym. Warto także wspomnieć, że SharePoint umożliwia łatwiejszą kontrolę nad zamieszczanymi treściami i dostępami do nich. Oprogramowanie pozwala również na stworzenie jednej, referencyjnej bazy wiedzy o firmie. Funkcją, którą na pewno docenią pracownicy jest także możliwość błyskawicznego przekazywania informacji bez potrzeby obciążania skrzynek mailowych czy dysków na komputerach.

Przyspieszenie procesów

Wdrożenie Sharepoint znacząco przyczynia się do usprawniania wielu procesów. Przykładowo, dzięki funkcji udostępniania bibliotek materiałów reklamowych, dokumentów i forów dla przedstawicieli handlowych, specjalistom ds. sprzedaży łatwiej jest przeprowadzić kluczową transakcję. Równie duże znaczenie ma tutaj przyspieszenie obiegu informacji oraz częściowa integracja kanałów komunikacji wewnętrznej i systemów informatycznych. SharePoint pozwala także na uporządkowanie usług przeznaczonych dla klientów wewnętrznych oraz przyspieszenie procesów dzięki elektronicznej rejestracji wniosków urlopowych. Z narzędzia skorzystają również kandydaci do pracy w firmie, gdyż umożliwia ono aplikowanie na wakaty w rekrutacji wewnętrznej online.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz